Subsidie
Paul Disco is kritisch over de subsidie voor het project Perspectief van de Media Groep Limburg. Hij vindt het onbegrijpelijk dat een winstgevende onderneming, die bovendien een topman 2,7 miljoen euro aan vertrekpremie toekent, 900.000 euro van de gemeenschap vraagt om een nieuw verdienmodel op internet uit te proberen. Een project bovendien waarvan hij de vernieuwing niet ziet. Disco heeft een punt als het om het project in Limburg gaat, althans in zijn huidige vorm. Mocht de site de komende maanden wat meer kleur op de wangen krijgen, dan zou het een aardige poging tot vernieuwing kunnen zijn.
Minder gelijk heeft Disco wat mij betreft over het middel van innovatiesubsidie. Het Stimuleringsfonds voor de Pers heeft jaarlijks 2,3 miljoen euro te verdelen op een mediamarkt van ruim 4 miljard groot. Kortom, een druppel op de gloeiende plaat. Tegelijk kan een zetje soms helpen. En dat lijkt me dan ook het nut en de taak van de innovatiesubsidie. Projecten die doorgaans als te risicovol worden gezien door ondernemers, maar in potentie vernieuwend genoemd kunnen worden, mogen wat mij betreft best deels door de overheid betaald worden. Zeker als de ontvangers zich verplichten hun lessen te delen met de branche. In dat kader ben ik erg benieuwd naar het eindverslag uit Limburg.
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Praat mee