Sanoma wil Belgische vrouwenbladen verkopen
Mediaconcern Sanoma wil de Belgische vrouwenbladen verkopen aan de Belgische branchegenoot Roularta Media Group (RMG). Roularta betaalt een bedrag van 34 miljoen euro.
Dit meldt Sanoma, uitgever van onder meer Donald Duck en NU.nl, dinsdag. In de portfolio zitten onder andere de merken Libelle, Femmes d’Aujourd’hui, Flair, Feeling & Gael, als ook La Maison Victor, SheDeals, Loving You, Zappy, Communiekrant en Kids Only. De websites (met o.a. Flair.be, Libelle.be, …), line extensions en sociale mediakanalen van deze titels zijn eveneens in het bod opgenomen. Alle merken samen draaien een omzet van 74 miljoen euro.
Met het voornemen om de vrouwen mediamerken in België onder te brengen bij Roularta is de grootschalige portfolio herziening van Sanoma’s media business in Nederland en België van de afgelopen vier jaar afgerond. Susan Duinhoven: “In een mediamerken portfolio zullen altijd titels aangekocht en verkocht worden, maar dit zal niet meer van een schaal zijn zoals wij dat in de afgelopen jaren hebben gedaan.”
De Belgische mededingingsautoriteit moet nog toestemming geven voor de verkoop..
Praat mee