foj 2019

— donderdag 21 augustus 2014, 09:06

RTL neemt belang in online reclamebedrijf

Het Europese mediabedrijf RTL Group heeft een belang van 65 procent genomen in het Amerikaanse bedrijf SpotXchange, dat online video’s van reclame voorziet. Met de transactie is een bedrag van 107 miljoen euro gemoeid. RTL Group heeft met de aandeelhouders afgesproken dat het op een toekomstig moment ook de resterende aandelen kan kopen. De transactie is nog wel onder voorbehoud van de Amerikaanse toezichthouders. RTL Group wil een belangrijke positie verwerven op de markt voor online reclame in video. RTL Group zegt het eerste grote mediabedrijf te zijn dat een investering van deze omvang doet. Het in 2007 opgerichte SpotXchange verzorgt momenteel al de reclame in video’s van een groot aantal online merken, zoals Mail Online, The Atlantic en uitgaven van Hearst Corporation.

Bekijk meer van

SpotXchange RTL Group
platform makers

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.