mgm nvj maart

— woensdag 1 juli 2009, 09:01 | 0 reacties, praat mee

Restyling

De mediawereld verandert in rap tempo. Ook dit nummer getuigt daar weer van. De commissie Brinkman komt met een stortvloed aan ideeën, ook gratis kranten hebben het nu moeilijk en Jan Bonjer stapt op bij het AD. Of de redactie van De Journalist/Villamedia is aangestoken door het virus laat zich moeilijk nagaan. Feit is dat het tijdschrift (de planning is september) flink op de schop gaat in combinatie met de website Villamedia.

Laatste wijziging: 1 juli 2009, 11:02

Om te beginnen met het tijdschrift. Zowel vorm, inhoud als naam veranderen. De inhoud kon wat u, de lezer, betreft wel wat meer opinie gebruiken, praktischer zijn en soms pittiger van toon. Ook mag er meer aandacht zijn voor nieuwe media en ontwikkelingen in de mediawereld. Dat gaan we doen. En de nieuwe vorm zal daarbij aansluiten.

Ook is er zowel bij leden, maar sterker bij niet-leden van de NVJ, de behoefte aan een echt onafhankelijk vakblad zonder ledeninformatie. Nu is de redactie dat al jaren, maar dat beeld vertroebelt enigszins door de NVJ-informatie in het blad.

Om die onafhankelijkheid te benadrukken, verdwijnt in het nieuwe tijdschrift de NVJ-informatie. Die wordt voortaan maandelijks los met het blad aangeboden.

Om de nieuwe redactionele koers een gezicht te geven gaat het nieuwe tijdschrift Villamedia heten, vakblad over de journalistiek. Daarmee sluiten we aan bij de naam van de succesvolle website, die niet wordt gezien als ‘spreekbuis van de NVJ’.

Tegelijk met de veranderingen in print, wordt er flink in de website geïnvesteerd. Zonder aan het dagelijkse nieuwsoverzicht te tornen, wordt de inhoud van het tijdschrift deels aan de site toegevoegd. Vooral het opiniedeel krijgt een extra impuls. Ook wordt aan de site een community toegevoegd waardoor de beroepsgroep tal van mogelijkheden krijgt met elkaar in contact te komen en te blijven.

Als laatste wordt de vacaturepagina verrijkt met een cv-databank, een marktplaats voor freelance werk en nieuwe databanken voor fotografen en freelancers.

Op die manier worden onder de naam Villamedia een vaktijdschrift en een nieuwssite gemaakt, aangevuld met een community en vacaturesite. Met als doel de veranderende journalistieke gemeenschap in Nederland zo goed mogelijk te dienen.

Bekijk meer van

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.