Paul Jansen: TMG vindt de oplage niet interessant, alleen de omzet

De boven mij geplaatsten van TMG vinden de oplage niet interessant, alleen de omzet. Dat vind ik zorgwekkend, zegt Paul Jansen, hoofdredacteur van De Telegraaf zaterdag in Het Parool. Om daarvoor te betogen: 'Ik heb eerder gezegd: het is niet realistisch te verwachten dat je als massakrant nog kunt stabiliseren.'
‘In het beste geval kun je de daling proberen te remmen, maar ik ben ervan overtuigd dat wij kunnen overleven. Wij bereiken zeven miljoen mensen. Er is niemand die dat evenaart, maar we doen er veel te weinig mee.’
Jansen geeft verder aan de recente veranderingen aan de krant positief worden ontvangen door de lezers. Reden temeer om haast te maken met promotie.
‘Laat ik het Haags zeggen: wij hebben inmiddels een aantal rapporten liggen waaruit blijkt dat niet alleen de lezers onze aanpassingen waarderen, maar ook potentiële lezers, die nu nog het AD of een regionale krant lezen’.
‘Maar heeft u een campagne gezien, waarin wij van de daken schreeuwen dat de krant zo veel anders en beter is geworden? Ik niet. Dat is mijn grote frustratie. We verliezen veel tijd.’
Meer bij Het Parool (na inloggen)
Praat mee