word actief nvj klein

— vrijdag 30 november 2012, 10:57 | 1 reactie, praat mee

Ondernemen

Je moet het maar durven: een tijdschrift beginnen. Grootmacht Sanoma is er een stuk voorzichtiger mee geworden. De economische crisis en de trek van adverteerders richting internet maken de managers in Hoofddorp kopschuw. Laatste wijziging: 18 maart 2014, 12:01

Er worden meer titels gestopt dan begonnen. De winkels vinden dat al jaren jammer, want die hebben behoefte aan ‘reuring in het schap’. Dat verleidt de consument tot aankopen.

Gelukkig zijn er nog durfals die het avontuur wel aandurven (zie Villamedia magazine nr. 20). En een avontuur is het. Er zal vast een enkeling zijn die meteen een goudader raakt, maar voor de vier mensen die wij in dit nummer aan het woord laten, is het devies: de kosten laag houden en niet te veel rekenen op winst.

Ik hoop niet dat de vernieuwing in de journalistiek alleen maar mogelijk is als mensen alles opzij zetten, alle zekerheden overboord gooien en hun droom proberen werkelijkheid te maken. Dan wordt de spoeling wel erg dun. Aan de andere kant heb ik enorme bewondering voor mensen die hun droom najagen. Die het aandurven en gewoon het tijdschrift beginnen waarvan ze zeker weten dat er behoefte aan is.

Want als je dat zeker weet, is er maar één ding dat je te doen staat: het gewoon doen!

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Bekijk meer van

Tip de redactie

Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

1 reactie

Deniz Arslan, 29 november 2012, 20:06

Ja, maar je hebt zeker nu wel heel goede advertentieverkopers nodig. Ik spreek uit ervaring.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.