Ondernemen
Je moet het maar durven: een tijdschrift beginnen. Grootmacht Sanoma is er een stuk voorzichtiger mee geworden. De economische crisis en de trek van adverteerders richting internet maken de managers in Hoofddorp kopschuw.
Er worden meer titels gestopt dan begonnen. De winkels vinden dat al jaren jammer, want die hebben behoefte aan ‘reuring in het schap’. Dat verleidt de consument tot aankopen.
Gelukkig zijn er nog durfals die het avontuur wel aandurven (zie Villamedia magazine nr. 20). En een avontuur is het. Er zal vast een enkeling zijn die meteen een goudader raakt, maar voor de vier mensen die wij in dit nummer aan het woord laten, is het devies: de kosten laag houden en niet te veel rekenen op winst.
Ik hoop niet dat de vernieuwing in de journalistiek alleen maar mogelijk is als mensen alles opzij zetten, alle zekerheden overboord gooien en hun droom proberen werkelijkheid te maken. Dan wordt de spoeling wel erg dun. Aan de andere kant heb ik enorme bewondering voor mensen die hun droom najagen. Die het aandurven en gewoon het tijdschrift beginnen waarvan ze zeker weten dat er behoefte aan is.
Want als je dat zeker weet, is er maar één ding dat je te doen staat: het gewoon doen!
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Praat mee
1 reactie
Deniz Arslan, 29 november 2012, 20:06
Ja, maar je hebt zeker nu wel heel goede advertentieverkopers nodig. Ik spreek uit ervaring.