Oma’s lijfblad
Sanoma schrapte begin dit jaar in de aanloop naar de grote klap van vorige maand de titel OOK vast uit het portfolio. Een blad voor (aanstaande) grootouders, dat volgens Sanoma’s printdirecteur Henk Scheenstra ‘aan het einde van zijn levenscyclus’ was gekomen, met een resterende oplage van zo’n 25.000 exemplaren.
Daar roken ze bij Wij Special Media een kansje, want de uitgeverij van het blad Wij Jonge Ouders, dat gratis wordt verspreid onder zwangere vrouwen en nieuwbakken moeders, lanceerde onlangs eenzelfde soort blad onder de titel Trots. OOK redde het niet omdat het wel vaak cadeau werd gedaan, maar opa’s en oma’s er uiteindelijk niet vaak een abonnement op namen. Of Trots het bij deze kleinere uitgeverij wel redt, zal de tijd leren. De ambities zijn in ieder geval groot: in 2014 wil het team van Trots het concept verder uitbouwen met social media en events, zoals een Trots opa- en oma weekend bij Landal Greenparks.
Trots is een uitgave van WIJ Special Media en verschijnt zes keer per jaar, www.trotsmagazine.nl, € 3,99.
Praat mee