NRC stroomlijnt merkenportfolio: één naam, één logo

UPDATE NRC Handelsblad haalt de bezem door het portfolio en zal vanaf maandag 29 maart met merknaam 'NRC' naar buiten treden. Met ingang van volgende week verandert bovendien het logo, om deze eenheid te benadrukken, schrijft hoofdredacteur René Moerland.
Moerland: “Dit stamt uit een tijd waarin de signatuur en inhoud van deze kranten verschilden van elkaar. Sinds een aantal jaar is er geen verschil meer. Het zijn twee edities van dezelfde krant.”
In tegenstelling tot wat we eerder melden, blijft de avondeditie van de krant de naam Handelsblad houden, benadrukt hoofdredacteur Moerland.
Want één NRC, geloof ik: pic.twitter.com/ivo71wcZWF
— Ward Wijndelts (@wijndelts) March 22, 2021
De wijziging betekent wel het logo met de kreet Lux et Libertas verdwijnt. Het nieuwe logo, met enkel de letters NRC en een rood groter-dan-teken toont volgens Moerland iets dat “voor de redactie en voor veel lezers [..] allang niet meer nieuws is. We zijn één NRC, hoe u ons ook leest of luistert.”
Naschrift:
In een eerdere editie van dit stuk, dat enkel baseerde op de tekst uit de advertentie die in nrc.next werd geplaatst, werd het einde van de merknaam ‘Handelsblad’ gemeld. Dat klopt niet: voor de avondeditie blijft de toevoeging ‘Handelsblad’ in gebruik.
Praat mee