— woensdag 4 november 2009, 09:14

NPO neemt ook Radio 4 op de schop

UPDATE Nadat de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) eerder aankondigde dat het Radio 2 jonger en dynamischer wil maken, moet nu ook de klassieke zender Radio 4 eenduidiger gaan klinken en beter aansluiten bij behoeften van luisteraars, meldt Mediajournaal. Radio 4 haalt in het verleden gestelde doelen niet, schrijft de NPO in de meerjarenbegroting over 2010. De zender bereikt alleen de hoger opgeleide oudere, maar nauwelijks andere doelgroepen. Omdat er onvoldoende samenhang is tussen programma's, klinkt Radio 4 niet als één zender. Dat wil de NPO stroomlijnen met terugkerende themadagen en verwijzingen, waardoor de zender beter inspeelt op behoeften van luisteraars gedurende de dag. Naast deze doelen moet Radio 4 een luisteraandeel van 2,1 procent gaan halen. Op dit moment schommelt dat aandeel onder of rond de 2 procent. Meer bij Mediajournaal

Bekijk meer van

NPO

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.