Nieuw crossmediaal platform NOS

NOS Headlines en het NOS Journaal op 3 verdwijnen, in de plaats daarvan komt op 2 mei het nieuwe crossmediale platform NOS op 3. De doelgroep van die beide programma’s vormt ook de doelgroep van NOS op 3. Het gaat volgens het persbericht 'om een grote groep nieuwsconsumenten die te omschrijven valt als ‘jong van geest’, ‘kritisch’, ‘betrokken bij wat er in de wereld gebeurt’ en ‘soms ook sceptisch’. En ze zijn gewend om een mening te vormen op basis van eigen nieuwsgaring'. Via sociale media zal de NOS-redactie de nieuwsconsumenten nadrukkelijk betrekken bij de journalistieke keuzes. Nieuwslezers Fleur Wallenburg en Bart Jan Cune presenteren de meeste radiobulletins van NOS op 3. Annechien Steenhuizen en René van Brakel vormen afwisselend de gezichten op Nederland 3. Zij krijgen daarbij versterking van nieuwkomer Mustafa Marghadi. Het resultaat is dagelijks primair terug te vinden op de nieuwe NOS op 3-site.
Praat mee
2 reacties
Marlo van Gils, 28 april 2011, 10:09
Dit vind ik een mooi voorbeeld hoe diverse media samen komen tot één dienst. Interactief door de nieuwe media.
De nieuwe toekomst komt zo tot zijn recht.
Maarten Keswiel, 28 april 2011, 13:16
Zonder het persbericht te hebben gelezen: wat is er precies ‘crossmediaal’ aan dit project?