Nieuw h-a-h blad als antwoord op ja ja sticker Amsterdam
Als antwoord op het verbod ongevraagd drukwerk te verspreiden in Amsterdam komt er in de hoofdstad een nieuw huis-aan-huisblad genaamd City. Als het aanslaat wordt de krant ook in andere gemeenten gelanceerd waar een dergelijk reclameverbod van kracht wordt.
Sinds 1 januari mag er Amsterdam alleen nog reclamedrukwerk in de brievenbus als er een ja ja sticker op geplakt is. Dat heeft tot een flinke daling van het bereik van reclamefolders geleid en winkels merken dat in hun omzet.
Het bedrijf Groep Emiel de Jong uit Baarle Nassau springt in dat gat door een nieuw huis-aan-huisblad te beginnen. Zo lang daar hyper lokale informatie in staat, mag dat wel ongevraagd door de brievenbus, zolang er geen nee nee sticker op zit.
De krant krijgt in Amsterdam 4 edities en een oplage van 318.000. Bedrijven als Blokker, Kruidvat, Dirk en Seats and Sofas hebben toegezegd de start te ondersteunen.
De redactie van het huis-aan-huis blad wordt georganiseerd door Trusted Media Publishers van Sjuul Paradijs en Jan-Kees Emmer.
Emmer: ‘In City vieren we het stadsleven. We hebben vier journalisten aangenomen die ons daarbij helpen. We hebben een magazine ontwikkeld en niet een nieuwskrant.’
De redactie moet minimaal tien procent omvatten van de uitgave wil het doorgaan voor een krant. City stijgt daar met 15 procent flink bovenuit.
Praat mee