Mercurs uitgereikt: Runner’s World tijdschrift van het jaar
In de MarktKantine in Amsterdam, voor de gelegenheid omgedoopt tot Club Mercurs, zijn woensdagavond de jaarprijzen voor tijdschriften Mercurs uitgereikt. Runner's World (WPG Media) werd verkozen tot Mercur Magazine van het Jaar. Hoofdredacteur van het Jaar werd Sanne Groot Koerkamp van tijdschrift Glamour (G+J Media).
De oevreprijs Mercur d’Or/LOF-prijs voor Magazines ging dit jaar naar Jildou van der Bijl, creative director Mood for Magazines en Hoofdredacteur LINDA.
De resterende Mercurs werden als volgt verdeeld:
Aldipress Mercur Lancering van het Jaar: Naar School (Sanoma Media Nederland)
Mercur Merkinnovatie van het Jaar: Quest: Quest Test Nederland
Mercur Artdirection van het Jaar: Harper’s Bazaar (Hearst Magazines Netherlands)
Mercur Reportage van het Jaar: Opzij: Kwaliteitsonderzoek naar IVF-behandelingen
Mercur Marketingactie van het Jaar: Donald Duck Van Gogh-actie
Nieuwe prijs: Mercur BeLOFte van het Jaar: Renee Bijlsma (coördinator projectredactie Libelle)
Betapress Mercur Retailer van het Jaar: Primera Geesterduin in Castricum
Een gedetailleerde onderbouwing van de keuze voor de winnaars staat op de website van het jaarlijkse evenement.
Praat mee