Ook Mediahuis vraagt voltallig personeel om bij te springen bij bezorging van titels

In navolging van DPG Media roept ook uitgever Mediahuis haar personeel op om mee te helpen bij de bezorging van haar titels. Dat blijkt uit interne berichtgeving die Villamedia heeft ingezien. Medewerkers die hun werkgever uit de brand willen helpen, kunnen zich verheugen op een 'leuke cadeaubon'.
In het bericht legt Mediahuis uit dat de bezorging van haar dagbladen onder druk staat, omdat het na het opheffen van de coronarestricties lastig is om bezorgers niet kwijt te raken en nieuwe bezorgers te werven.
‘De afdeling Distributie zet met lucratieve start- en zomerbonussen alles op alles om onze beloften aan de abonnee waar te maken. Wij hebben inmiddels de opgaande lijn te pakken, maar zijn nog niet terug op het oude niveau. Voor de zomermaanden voorzien wij helaas extra druk op het bezorgersbestand; door vakanties, gebrek aan vervangers en gebrek aan nieuwe aanwas.’
Wie in aanmerking wil komen voor de bezorgdiensten moet minimaal vijftien jaar oud en beschikbaar zijn om de komende maanden bij te springen.
DPG Media riep enkele weken geleden ook haar medewerkers op om te helpen bij de bezorging. Aanvankelijk zouden medewerkers bezorgdiensten kunnen ruilen voor extra vakantiedagen. Wie twee weken lang de ochtendkrant bezorgt, zou volgens de actie acht vakantiedagen krijgen.
Maar daar zag in ieder geval de Volkskrant al vanaf. De hoofdredactie van die krant maakte haar redacteuren kortgeleden duidelijk dat zij niet zo lang gemist konden worden.
Praat mee