Mediahuis verkoopt laatste belang in Metro België

Uitgeverij Mediahuis verkoopt haar belang van 50 procent in uitgeverij Mass Transit Media (MTM) aan krantenconcern Groupe Rossel. MTM geeft in België de gratis krant Metro uit. Groupe Rossel is uitgever van onder meer Le Soir en enkele regionale Franstalige dagbladen in België.
De transactie heeft geen gevolgen voor de Nederlandse titel uit het portfolio van Mediahuis Nederland.
In de Belgische krant Het Belang van Limburg stelt Mediahuis-topman Ysebaert dat de uitgeverij de laatste jaren “een uitzonderlijke groei” heeft doorgemaakt, met diverse overnames in Ierland, Luxemburg en Nederland. “Deze groeistrategie maakt echter dat we soms ook bepaalde keuzes moeten maken en afscheid moeten nemen van activiteiten zoals bijvoorbeeld Keesing, de Irish Daily Star in Ierland, en nu dus Metro in België”, aldus Ysebaert.
De Nederlandse Metro staat volkomen los van de Vlaamse activiteiten, meldt een woordvoerder desgevraagd. Metro schrapte eerder dit jaar door de coronacrisis de papieren editie en ging exclusief online verder.
Praat mee