Léon Bouwman lid directie Sijthoff Media Groep
Léon Bouwman stapt over van FD Mediagroep naar de Sijthoff Media Groep, waar hij per 10 april lid van de directie wordt. Bouwman wordt 'chief content officer' en daarmee verantwoordelijk voor alle journalistieke en redactionele content van de SMG-websites, magazines, events, opleidingen, custom publishing- en andere activiteiten.
Dat meldt vakblad Adformatie, zelf ook een uitgave van Sijthoff en een uitgave waar vroeger Bouwman hoofdredacteur van was. Bouwman werkte de afgelopen zes jaar bij FD Mediagroep aan projecten “op het snijvlak van redactioneel-onafhankelijke inhoud en de merkcommunicatie-behoeften van adverteerders”. Sinds begin dit jaar was Bouwman zakelijk leider bij contentmarketingbureau Redactiepartners.
Bouwman: “Ik kijk er enorm naar uit om, samen met de diverse hoofdredacties, de sterke redactionele merken binnen de Sijthoff Media Groep verder te ontwikkelen. De mogelijkheden liggen in het verbeteren van de bestaande kwaliteit van content, producten en bezetting, maar ook in het initiëren van nieuwe merkextensies en concepten.” Meer bij Adformatie
Praat mee