Langedijk en Heemskerk lanceren mannensite

‘Je vriendin helpen heeft zijn grenzen’, ‘8 dingen die je gewoon blijft doen – ondanks dat je vrouw er een hekel aan heeft’ en ‘Bier of een sixpack, dat is de vraag.’ Een korte bloemlezing van de koppen op Meneren.nl, een nieuw online magazine voor mannen, dat vandaag wordt gelanceerd.
Het magazine wordt gemaakt door schrijver Marcel Langedijk en oud-Playboybaas Jan Heemskerk, onder de vlag van online uitgeverij Snippet Media. ‘Jan en Marcel verzorgen hier, samen met een bonte collectie deskundige meneren (en mevrouwen), superrelevante meningen en het laatste nieuws voor je ultramoderne, mild liederlijke en toch duurzame lifestyle’, laat de uitgeverij weten.
Snippet Media, de online uitgeverij van journalisten Femke Sterken en Barbara van Erp, had met deze online formule tot nu toe vooral succes met vrouwentitels. Zo geven ze onder meer SAAR Magazine uit, voor vijftig plusvrouwen en Me-to-We voor jonge moeders. De Meneren is de eerste mannentitel. Doorgaans zijn die ingewikkelder in de markt te zetten dan vrouwentitels, maar Van Erp ziet het zonnig in, zegt ze op Adformatie.nl: ‘We zijn nu al in gesprek met marketeers van allerlei relevante producten als bier, wijn, mode, groomingproducten, het genootschap vlees, consumentenelektronica, banken, auto’s, gereedschap, en natuurlijk condooms. We hebben vier keer eerder een titel gelanceerd, maar zijn niet eerder zo enthousiast ontvangen door de adverteerder.’
Praat mee