anp banner november

— woensdag 23 november 2016, 13:36 | 0 reacties, praat mee

‘Jongeren zien verschil tussen nieuws en advertorials niet’

Studenten en middelbare scholieren hebben het vaak niet door wanneer nieuws eigenlijk geen nieuws is, maar een advertorial. Dat is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek van de Stanford-universiteit in de Verenigde Staten. De universiteit ondervroeg 7.804 scholieren en studenten en zag dat 82 procent van hen niet het verschil kan zien tussen een echt nieuwsbericht en een advertorial.

Vier van de tien middelbare scholieren geloofden daarnaast een verhaal puur en alleen al na het kijken naar de kop en de bijbehorende foto. Daarnaast zag meer dan tweederde van de studenten geen reden om een bericht te wantrouwen waarin een bank stelt dat jongvolwassenen meer hulp nodig hebben bij hun financiële planning. Meer bij The Wall Street Journal

Bekijk meer van

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl
020-30 39 750

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur, 020-30 39 751

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur, 020-30 39 752

Linda Nab
Redacteur, 020-30 39 758

Lars Pasveer
Redacteur, 020-30 39 755

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur, 020-30 39 757

Anneke de Bruin
Vormgever, 020-30 39 753

Marc Willemsen
Webontwikkelaar, 020-30 39 754

Vacatures & advertenties

Karen Bais
020-30 39 756

Sofia van Wijk
020-30 39 711

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.