Joint venture DigiMaQ gaat tijdschriften digitaliseren

Het digitaal distributieplatform voor de uitgeverijbranche Push2tablet en Blue Flower Holding, de management BV van Rob Koghee, slaan de handen ineen en starten de joint venture DigiMaQ. Push2tablet en Blue Flower Holding willen tijdschriften op moderne wijze digitaliseren, zodat abonnees alle edities van het abonnement op mobiel en tablet kunnen lezen. Voor deelnemende magazines wordt een individuele app ontwikkeld. Abonnees kunnen daarin door alle edities zoeken en eventueel eigen knipsels opslaan. Delicious, een titel van New Skool Media, bijt het spits af en zal als eerste gebruikmaken van DigiMaQ.
“In onze filosofie kan het niet zo zijn, dat abonnees van tijdschriften anno 2018 hun magazine naast de papieren uitgave, niet ook via een mobiele telefoon of tablet kunnen lezen. De verwachting is, dat daarmee de abonnementsduur van het betreffende tijdschrift wordt verlengd. Wij pogen uitgevers een platform te bieden, die deze stap eenvoudig, snel en betaalbaar mogelijk maakt”, aldus Rob Koghee van Blue Flower Holding.
Praat mee