Hogere bonussen zorgen voor lagere winst bij Talpa

De nettowinst van Talpa Media was in 2015 met 47,7 miljoen euro een kwart lager dan een jaar eerder. Personeelskosten en bonussen die werden uitgekeerd na de verkoop van Talpa Media aan het Britse mediaconcern ITV drukten het resultaat van het mediabedrijf, meldt Het Financieele Dagblad op basis van het jaarverslag van Talpa over 2015.
Een belangrijke oorzaak van de teruggelopen winst is de aanzienlijke verhoging van bonussen. Talpa Media keerde in 2015 in totaal 11,2 miljoen euro aan bonussen uit, tegenover 1,7 miljoen euro een jaar eerder.
De salariskosten verdubbelden zelfs tot 50 miljoen euro. Oorzaak is dat het personeelsbestand in een jaar werd uitgebreid met 200 personeelsleden naar 687 fulltime werknemers.
De omzet van Talpa steeg door de toegenomen werkzaamheden met 18 procent tot 255 miljoen euro.
Praat mee