Nick Kivits
— vrijdag 24 februari 2017, 11:00
| 1 reactie, praat mee
Het algoritme kiest mee
De tijd dat de journalist bepaalt wat de consument moet weten is voorbij. Althans, de tijd dat alleen de journalist dat doet. Bij steeds meer media kiest het algoritme mee.
Verder lezen? Probeer dan Villamedia 30 dagen gratis
Meld je aan
Heb je al een account of ben je NVJ-lid? Log dan in
Tip de redactie
Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het
platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen:
publeaks.nl/villamedia
Praat mee
1 reactie
E. van de Beek, 6 maart 2017, 17:18
“De tijd dat de journalist bepaalt wat de consument moet weten is voorbij”?
Ik dacht dat inmiddels genoegzaam bekend was dat niet journalisten bepalen wat nieuws is, maar de politieke en economische elites. Zie ‘Manufacturing of Consent’ van Chomsky en Herman.