Hearst start met cursussen voor diverse tijdschrifttitels

Quest, Runner’s World, Cosmopolitan, Bicycling en diverse andere titels van uitgeverij Hearst Netherlands zijn begonnen met het aanbieden van cursussen aan hun lezers.
Onder de noemer ‘Online trainingen’ biedt de laatste bijvoorbeeld trainingsschema’s aan waarin ex-profwielrenner Michel Kreder deelnemers in twaalf weken tijd begeleidt naar betere prestaties. Het populairwetenschappelijke maandblad Quest biedt in zijn Quest Academie een cursus aan waarin deelnemers hun seksleven leren verbeteren.
‘We brengen dat op een laagdrempelige manier’, vertelt Job Scheepers. Hij is brand manager van Quest en mede-product owner van de cursussen bij Hearst. ‘Het idee is ontstaan toen we bij Quest op zoek gingen naar nieuwe verdienmodellen en uit onderzoek en gesprekken met abonnees naar voren kwam dat zij meer inhoudelijke verdieping wilden. Cursussen passen daar heel goed bij.’
De cursussen van de verschillende Hearst-titels zijn zogenoemde e-courses. Deelnemers krijgen na betaling van het cursusgeld wekelijks een mail toegestuurd die toegang geeft tot het cursusmateriaal op het online platform. ‘Omdat e-mail de basis is, konden we het gemakkelijk direct ook bij andere titels uitrollen.’
De inhoud en onderwerpen van de cursussen wordt bepaald door de redacties. ‘Bij Quest hebben we aan de hand van bezoekersdata van de website gekeken wat populaire onderwerpen zijn. Met die kennis zijn we de eerste cursussen gaan ontwikkelen’, aldus Scheepers. ‘De tweede cursus gaat verschijnt in april en gaat over omgaan met druk.’
Praat mee