PersVeilig

— dinsdag 16 maart 2021, 13:03 | 0 reacties, praat mee

Guido den Aantrekker over zijn nieuwe functie als creative director

© Ronald Gaedtgens

Story hoofdredacteur Guido den Aantrekker is per 1 februari dit jaar aan de slag gegaan als Creative Director Entertainment Magazines BeNe. Een 'droombaan' die hij naast zijn huidige rol bij Story vervult. Laatste wijziging: 16 maart 2021, 13:30

Doordat DPG Media Sanoma in april vorig jaar heeft overgenomen is er een pakket van acht Nederlandse en Belgische entertainment titels ontstaan, waaronder Story, Veronica Magazine, Primo en Dag Allemaal. Den Aantrekker is benoemd als inhoudelijk eindverantwoordelijke om te zorgen voor meer kwaliteit en creativiteit binnen het cluster. “Het is geweldig dat ik een steentje mag bijdragen aan het sturen van een genre dat mij na aan het hart ligt.”

Den Aantrekker heeft een duidelijk doel voor ogen: samen werken aan een nummer één positie van het hele entertainmentportfolio in Nederland en België. “Nummer een in oplages, bereik, relevantie of kwaliteit. We moeten zorgen dat we een cluster zijn waar niemand omheen kan. Dat alle bezoekers, trouwe en nieuwe, het nieuws krijgen dat ze zoeken”, vertelt hij. 

Hoe Den Aantrekker dit wil bereiken? Veel met de redacties sparren en brainstormen over hoe de bladen beter kunnen worden. Daarnaast wil hij de expertise van alle titels onderling uitwisselen. “We hebben bijvoorbeeld een deskundige op het gebied van het Belgisch koningshuis. Zijn kennis kunnen we bij andere bladen ook gebruiken.” Hij verzekert ons dat er op korte termijn al veranderingen te zien zullen zijn. Maar wat die zijn wil hij nog niet loslaten.

Ondanks dat Den Aantrekker eindverantwoordelijk is, blijven de hoofdredacties van elk blad verantwoordelijk voor het dagelijks functioneren. Dat maakt de nieuwe positie combineren met zijn Story een haalbaar ideaal. Wat daar zijn strijdplan is? Goed plannen en vertrouwen op zijn team. “Het blad wordt al jaren met een klein team gemaakt waardoor iedereen op elkaar ingespeeld is.”

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.