Groter deel budget L1 naar online

De Limburgse regionale omroep L1 gaat in 2017 een groter deel van haar budget besteden aan online. Dat gaat ten koste van het budget voor radio en televisie. Dat meldt hoofdredacteur Leo Hauben in een weblogbericht.
“De keuze voor meer en sneller aanbod via websites, apps en social media is logisch”, schrijft Hauben. En dat betekent minder geld voor het klassieke L1 en meer voor het online nieuwsplatform 1Limburg. Hauben stelt dat die laatste een jonger publiek weet te bereiken dan L1. “Ik geloof er niet in dat je met een ‘oud’ merk de jongere generatie kunt binden. Natuurlijk weten ook jongere generaties dat L1 een betrouwbare radio- en tv-zender is. Maar dat wil nog niet zeggen dat ze afstemmen op die zender.”
Door de twee merken naast elkaar te zetten wil L1 het online bereik vergroten. “Een enorm bereik in combinatie met een jonger publiek is ook interessant om extra inkomsten uit reclame te genereren”, aldus Hauben. Daarnaast benadrukt de hoofdredacteur dat het redactiebudget van L1, ondanks het feit dat de omroep 1,5 miljoen euro minder van de overheid krijgt, ongewijzigd blijft.
Praat mee