Gebruikers kunnen nu Blendle-tegoed terugvragen
Het is sinds vrijdag 25 oktober 15:00 uur mogelijk om overgebleven leestegoed bij online kiosk Blendle terug te vragen, zo blijkt uit de nieuwe algemene voorwaarden die vanaf 25 november ingaan. Over de tegoeden ontstond ophef nadat Blendle bekendmaakte dat het vanaf 1 augustus niet meer mogelijk zou zijn om losse artikelen te kopen.
Sommige gebruikers wilden liever hun geld terug in plaats van over te stappen naar het Premium-abonnement, zoals de kiosk graag wilde. Blendle-oprichter Alexander Klöpping liet eind juli weten dat de digitale kiosk nog steeds de intentie had gebruikers geld terug te geven. Dat kon echter pas gebeuren wanneer de servers van het ‘oude Blendle’ gesloten worden. Dat is blijkbaar nu gebeurd.
Het nieuws staat in een mail aan klanten waarin Blendle aangeeft dat de algemene voorwaarden van het bedrijf worden aangepast. Daarin wordt over het hebben van een abonnement het volgende gezegd: “Indien je jouw tegoed langer dan 12 maanden niet gebruikt hebt, heeft Blendle het recht om deze functionaliteit uit te zetten en jouw tegoed te laten vervallen.”
En bij het kopje opzeggen staat nog: “Heb je een Blendle-abonnement én daarbij een tegoed, dan komt het tegoed in je portemonnee te vervallen op het moment dat je abonnement stopt. Je hebt geen recht op teruggave van je tegoed.”
“Heb je alleen een Blendle-portemonnee voor losse artikelen, dan komt het tegoed te vervallen op het moment dat je jouw account verwijdert, tenzij je tijdig je tegoed hebt teruggevraagd, zie hier voor meer informatie. Indien je jouw tegoed langer dan 12 maanden niet gebruikt hebt, heeft Blendle het recht om jouw account te verwijderen en/of jouw tegoed te laten vervallen.”
Resterend leestegoed kun je tussen 25 oktober 2019 en 31 december 2019 nog uitgeven aan losse artikelen, inwisselen voor een fikse korting op Blendle Premium of in deze periode , onder voorwaarden, laten terugstorten op je rekening.
Praat mee