website over journalistiek

x

Villamedia heeft een app

 

Er wordt weer minder tv gekeken

Trudy Brandenburg - van de Ven — Geplaatst in cijfers op Tuesday 7 August 2018, 12:37

© Screenforce

Nieuws In het eerste helft van het jaar werd er drie procent minder tv gekeken, terwijl reclamemakers drie procent meer uitgaven aan televisiereclames, meldt de Nederlandse TV-marketingorganisatie Screenforce.

Er werd in Nederland in de eerste helft van 2018 gemiddeld 174 minuten per dag TV gekeken via het TV-toestel. Dit is een daling van zes minuten, oftewel drie procent, ten opzichte van de eerste helft van 2017. Uitgesteld kijken via het TV-toestel nam weer toe: in totaal 16 minuten, goed voor negen procent van de totale Kijktijd.

Daarentegen stegen de uitgaven aan tv-reclames naar met drie procent naar 392 miljoen euro. Meer bij Screenforce

Nog geen reacties

Om te reageren moet je een Villamedia Account hebben en moet je eerst ingelogd zijn.