— woensdag 4 oktober 2017, 09:28 | 0 reacties, praat mee

Duitse media werken aan universele login

In Duitsland is een initiatief gestart om te komen tot een landelijk systeem waarmee gebruikers zich bij websites van media en bedrijven kunnen aanmelden. Het moet de macht van partijen als Facebook en Google breken, die nu al dergelijke universele inlog-opties bieden, maar daarbij privacy- en bedrijfsgevoelige informatie kunnen verzamelen.

Het systeem zou in mei volgend jaar gelanceerd moeten worden, schrijft Anrike Visser op de site van het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek.

Visser: “Onder de initiatiefnemers zijn Mediengruppe RTL Deutschland, ProSiebenSat.1 Media, Zalando en United Internet. Gebruikers kunnen met één gebruikersnaam en wachtwoord inloggen bij alle deelnemende partijen.”

Vorig jaar werd door De Persgroep gehint op de introductie van het zogeheten Media ID in Nederland, een initiatief voor universele inlog dat in Frankrijk en België was bedacht. Begin dit jaar ging Media ID echter roemloos ten onder.

Bekijk meer van

Media ID Duitsland

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.