DPG Media neemt Kidsweek en Samsam over van Sijthoff Media

Uitgeverij DPG Media neemt per 1 december de titels Kidsweek en Samsam over van Slijthoff Media. Daarmee breidt DPG Media haar kidsportfolio uit dat nu bestaat uit Donald Duck, Tina en ZoZitDat.
De merken Kidsweek, Kidsweek in de Klas en Samsam bereiken wekelijks meer dan 164.000 kinderen, ouders en leerkrachten. ‘Met de overname wordt de missie van DPG Media om het lezen onder de jongere generatie te stimuleren, verder versterkt’, aldus DPG.
‘Ik kijk met veel enthousiasme uit naar de toevoeging van Kidsweek en Samsam aan ons kidsportfolio. Hiermee kunnen we nog beter onze ambitie vervullen om het leesplezier onder de jongere generatie te vergroten. Ik zie veel potentieel om met dit mooie portfolio verder te groeien’, zegt Joyce Nieuwenhuijs, Directeur Magazines DPG Media.
‘Met de titels Kidsweek en Samsam stond uitgeverij Young & Connected aan de wieg van Sijthoff Media. Maar de afgelopen jaren zijn wij vooral gegroeid binnen het zakelijke segment. De afgelopen zes overnames betroffen allemaal acquisities binnen het B2B-segment, wat voor de toekomst onze focus zal zijn. Met bekende merken als Business Insider, Adformatie en Binnenlands Bestuur zijn we bovendien qua bereik uitgegroeid tot één van de grootste B2B-mediabedrijven in Nederland’, reageert Willem Sijthoff, CEO van Sijthoff Media.
Hoofdredacteur Henrike van Gelder: ‘Ik ben blij dat we met DPG Media een nieuwe eigenaar hebben gevonden die alles in huis heeft om van de journalistieke titels Kidsweek en Samsam een nog groter succes te maken.’
Het is onduidelijk welk bedrag er gemoeid is met de overname. Zover bekend wordt het personeel van de titels ook overgenomen door DPG.
Praat mee