DPG Media België reorganiseert televisietak: 145 banen in gevaar

Uitgeverij DPG Media gaat in België het bedrijfsonderdeel rond televisie en streaming reorganiseren. Er staan zo'n 145 banen op de tocht, al belooft de uitgeverij dat overtollige werknemers "waar mogelijk" als eersten mogen solliciteren op de rond vijftig nieuwe functies die na de reorganisatie ontstaan.
De exacte impact van de reorganisatie is nog niet bekend; eerst volgt een informatie- en consultatieronde met de sociale partners.
Volgens DPG Media is de lokale televisiemarkt flink in beweging, ondanks dat klassiek lineair kijken nog steeds populair is. “Het snel groeiend aanbod van digitale televisie- en videoplatformen verandert het kijkgedrag en het zakelijk model van televisie. Het concurrentieveld is ook sterk veranderd met de komst van globale spelers zoals Netflix, Apple en Disney. Dit stelt lokale spelers voor grote uitdagingen”, aldus de uitgeverij in een toelichting op de reorganisatieplannen.
De ‘fundamentele wijziging’ van de organisatie treft alle lagen: DPG Media snijdt ook in het directieteam en het management.
Topman Kris Vervaet van DPG Media België zegt over de plannen: “We hebben een nieuwe, toekomstgerichte organisatie uitgetekend die wezenlijk verschillend is van de huidige. De impact op het bedrijf is substantieel en we beseffen maar al te goed dat dit geen makkelijke boodschap is voor onze mensen.”
Praat mee