Diverse Nederlandse producties vanaf nu ook op Snapchat ‘Discover’

Gebruikers van Snapchat zien in het zogeheten Discover-onderdeel vanaf vandaag ook Nederlandse inhoud. Er waren al internationale producties van onder meer MTV, CNN, The Guardian, Le Monde en Der Spiegel te zien. Daar komt nu redactionele inhoud van Nederlandse producenten bij.
De korte shows (maximaal vijf minuten) sluit volgens moederbedrijf Snap Inc. goed aan op de wijze waarop de doelgroep (13-34 jaar) communiceert: full-screen, kort en bondig, sterk visueel en altijd verticaal gefilmd.
In Nederland start Snapchat met inhoud van 433, ChefClub, Cosmopolitan, Haegens Media, NOC*NSF/TeamNL, NOS Stories, Phony Texts, PSV, Tastemade, TheSoul Publishing, Underknown, VICE NL en Warner Bros. TV. Meer samenwerkingen volgen, aldus Snap Inc.
Volgens het moederbedrijf kijkt twee van de vijf gebruikers elke dag naar Discover: “Dit geeft adverteerders een unieke kans om op een betrouwbaar platform branded uitingen onder de aandacht te brengen tussen content van de beste storytelling partijen.”
Praat mee