Digital first strategie FD slaat aan

Het aantal bezoekers online op FD.nl is in 2015 ruim verdubbeld. Deze bezoekers komen niet alleen vaker terug maar brengen ook meer tijd door op het online platform. Dat schrijft Job van Wagensveld, commercieel directeur bij FD Mediagroep, op Nederlandsmedianieuws.
Abonnees lazen in 2015 20 tot 30 procent meer artikelen per maand op FD.nl dan in 2014, meldt Van Wagensveld: ‘We analyseren continu het gedrag van onze bezoekers. Op basis hiervan optimaliseren we de siteperformance en de gebruikerservaring. Zo kunnen bezoekers met trefwoorden hun eigen gepersonaliseerde nieuwspagina samenstellen. Bezoekers die dit doen lezen vier keer zoveel artikelen. In vergelijking met bezoekers zonder account zelfs acht keer zoveel.’
De printoplage is gestabiliseerd aldus Van Wagensveld, terwijl de digitale oplage in 2015 steeg met 25 procent.
Het Financieele Dagblad is eind 2014 als eerste Nederlandse dagblad digital first gaan werken. Dit betekent dat alle artikelen direct online verschijnen. De beste artikelen verschijnen de volgende dag in de vertrouwde, gedrukte krant.
Daarnaast biedt de krant de adverteerder uitgebreide mogelijkheden om mee te doen aan ‘creatieve journalistieke concepten rondom domeinen of thema’s ‘.
Praat mee