— donderdag 17 augustus 2017, 14:37 | 0 reacties, praat mee

Digitaal bereik tijdschriften groeit fors

De jongste NOM-cijfers tonen een stabiel print-bereik voor tijdschriften en een groeiend aandeel voor het digitale bereik van magazines. Ten opzichte van de vorige meting in het eerste kwartaal van 2017 gaat het bij digitaal om een groei van 7 procent.

Met printmagazines wordt in de leeftijdscategorie 13 jaar en ouder tachtig procent van de Nederlandse bevolking bereikt: 11,4 miljoen mensen. De top 5 magazines met het grootste print bereik zijn Kampioen (4,8 miljoen), Libelle (1,6 miljoen), Donald Duck (1,4 miljoen), LINDA. (1,2 miljoen) en Vrouw (1,1 miljoen).

De top 5 magazines met het hoogste aandeel digitale lezers zijn: Beleggers Belangen (60 procent), New Scientist (51 procent), Radar+ (47 procent), TotaalTV (45 procent) en De Verwondering (44 procent).

Merken met een jonge doelgroep of mannelijke doelgroep hebben over het algmeen een hoog anandeel digitale lezers. Roddelbladen of vrouwenweekbladen hebben het laatste aantal digitaal bereik met 5 tot 15 procent van de lezers. Meer bij Magazine Media Associatie

Bekijk meer van

NOM Magazine Media Associatie

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.