De Persroep, Sanoma en TMG beginnen centraal loket voor lezersdata

Uitgevers De Persgroep, Sanoma en de Telegraaf Media Groep (TMG) bundelen hun krachten voor adverteerders in een nieuwe gemeenschappelijke datadienst NLProfiel, dat eind juni van start moet gaan. NLProfiel levert adverteerders uniforme en gestructureerde data over lezers, die daarmee hun campagnes "eenduidig over de verschillende mediapartijen heen kunnen plannen".
De initiatiefnemers stellen dat datagedreven marketing sterk in opkomst is. De dienst NLProfiel biedt adverteerders één aanspreekpunt voor campagnes.
“Essentieel voor het gebruik van data is dat alles binnen de AVG-regelgeving valt. Consumenten moeten weten dat hun gegevens veilig zijn. NLProfiel combineert kwaliteit, vertrouwen, transparantie én volume”, aldus de drie initiatiefnemers. NLProfiel respecteert de privacyvoorkeuren van de consument, zegt Sanoma-topman Marc Duijndam.
Door samen te werken wordt versnippering voorkomen en kunnen adverteerders effectiever campage voeren. Andere mediabedrijven kunnen zich ook bij NLProfiel aansluiten.
Praat mee