De Persgroep stopt met FRITS
De Persgroep stopt op 1 januari met de uitgave FRITS, een glossy van het Eindhovens Dagblad. Het magazine bestaat sinds 2008 en verschijnt 4 keer per jaar. Het is niet rendabel te krijgen, aldus Erik van Gruijthuijsen van De Persgroep. De mensen die voor FRITS werken gaan aan de slag bij de Ondernemer, een nieuwe uitgave van De Persgroep.
FRITS noemt zich dé toonaangevende glossy van het Eindhovens Dagblad voor de actieve meer-verdienende inwoners van Zuidoost-Brabant. Het is destijds begonnen in een poging de oplagedaling van het Eindhovens Dagblad te beperken. Een deel van de lezers ontving het blad gratis, anderen konden voor 7,50 euro een abonnement nemen.
Van Gruijthuijsen in een mail de vorige week naar het personeel is verstuurd: ‘Journalistiek gaan we proberen de sterke elementen uit Frits te transformeren naar de Ondernemer, zoals we ook hopen dat de meeste adverteerders uit de regio een nieuw en breder platform zullen vinden’.
Afgelopen zaterdag is de Ondernemer in een oplage van 1,2 miljoen verspreid onder abonnees van het AD, het Parool en de regionale dagbladen van de Persgroep.
Praat mee