Coronacrisis: Clairy Polak in nieuwe serie Medialogica Kort

'Medialogica Kort' is een nieuwe serie van omroep Human waar Clairy Polak in vijf minuten zin van onzin probeert te scheiden tijdens de coronacrisis. Een ervaringsdeskundige of expert bespreekt samen met Polak beelden uit de media. Het wordt alle werkdagen uitgezonden op NPO 2.
“Wanneer is er sprake van nepnieuws? Wat is het verschil tussen beeld en werkelijkheid? Waar is de beeldvorming cruciaal?”, schrijft Medialogica op hun site, waar ook eerder uitgezonden edties zijn terug te vinden.
Gisteren was de eerste aflevering, over de effectiviteit en nut van slogans in tijden van corona. Het exacte aantal afleveringen dat wordt gemaakt is nu nog onzeker, meldt een woordvoerder desgevraagd.
Het format is door de lengte bijzonder geschikt voor online. Uitzenden via sociale media is bij de omroep nog in ontwikkeling, stelt Human. Het programma komt naast de Medialogica-website ook op Facebook. “Plan is om het programma daar ook dagelijks te delen in het format wat het beste bij de platformen past.”
Praat mee