banner festival 23

— vrijdag 3 juni 2022, 08:56 | 0 reacties, praat mee

CNN gaat minder nieuws ‘Breaking’ noemen

CNN-directeur Chris Light - © AP / Evan Agostini

CNN gaat minder gebruik maken van de term ‘Breaking News’ in de banners die onderin de tv-uitzendingen te zien zijn. In het stijlboek van de omroep worden strengere nieuwe opgenomen, die bepalen wanneer iets wel als breaking news mag worden aangeduid en wanneer niet. Laatste wijziging: 3 juni 2022, 08:59

Dat heeft CNN-directeur Chris Licht bepaald. De nieuwe regels moeten de nieuwszender minder hyperig maken. Licht, die op 2 mei aantrad, schreef donderdag in een bericht aan zijn redactie dat de term ‘Breaking News’ betekent dat er iets groots is gebeurd. “We zijn brengers van de waarheid. We richten ons op het informeren, niet op het alarmeren van onze kijkers.”

Licht vindt dat de toon die CNN aanslaat bij zijn verslaggeving dat laatste moet weerspiegelen. De directeur heeft een team opdracht gegeven de nieuwe regels op te stellen. Dat team wordt geleid door Sam Feist, hoofd van het CNN-bureau in Washington. Meer bij CNBC / Axios

Bekijk meer van

CNN Chris Licht

Tip de redactie

Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Loes Smit

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.