Jodal

— dinsdag 6 januari 2015, 12:48 | 0 reacties, praat mee

Betaalde krantenoplage daalt verder

Het vierde kwartaal van 2014 laat zien dat de betaalde printoplage van zowel de landelijke als de regionale dagbladen weer is gedaald ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2013. De landelijke dagbladen verliezen zeven procent. dat blijkt uit de cijfers van het HOI (Instituut voor Media Auditing). NRC en NRC next zijn de grootste dalers met respectievelijk tien procent (van 170.559 naar 153.654) en 29 procent (van 54.471 naar 38.480). De betaalde printoplage van de regionale dagbladen nam af met 6 procent. Gooi en Eemlander (-13 procent), Het Parool (-12 procent) en Het Haarlems Dagblad (-12 procent) verliezen het meest. De betaalde digitale oplage neemt wel toe met 38 procent, maar over het algemeen gaat de daling van print harder dan de stijging van digitaal. Ook is niet helemaal duidelijk hoe digitale abonnee's worden geteld. Het HOI laat uitgevers daar vrij in. Meer bij de Volkskrant Laatste wijziging: 6 januari 2015, 15:31

Bekijk meer van

HOI

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Jenny Fritschy

Webontwikkeling

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.