mgm nvj maart

— dinsdag 7 juli 2009, 15:45 | 2 reacties, praat mee

Bernard van der Heijden weg bij AD

Bernard van der Heijden neemt afscheid als directeur/uitgever van AD NieuwsMedia. Sinds 2003 was Van der Heijden uitgever bij UN/HC (Wegener), dat in 2005 samenging met vier dagbladen van PcM. Frits Campagne zal zijn werkzaamheden overnemen als directeur/uitgever a.i. van AD NieuwsMedia. Er zal tevens een adviesaanvraag worden ingediend bij het vertegenwoordigend overleg voor de benoeming van Frits Campagne als directeur/uitgever van AD NieuwsMedia. Laatste wijziging: 8 juli 2009, 10:52

Het gerucht over het vertrek van Van der Heijden en de opvolging door Campagne ging al geruime tijd, maar werd door beiden ontkend. Ook de vorige week vertrokken hoofdredacteur Jan Bonjer was lange tijd onderwerp van de geruchtenstroom. Hij zou worden opgevolgd door Eric van Gruijthuijsen, oud-hoofdredacteur van Het Parool en nu hoofdredacteur -directeur van het ANP. Van Gruijthuijsen ontkent in de race te zijn voor de functie van hoofdredacteur van het AD.

Bernard van der Heijden: ‘Na drie jaar is het gelukt om condities te creëren waaronder AD NieuwsMedia tot zijn recht zal kunnen komen. De Persgroep biedt die stabiliteit, hernieuwde slagkracht en perspectief. Nu alle materialen klaar liggen om AD NieuwsMedia weer zeewaardig te maken, zit de marathon er op voor mij. Het AD kan de toekomst in als vlaggenschip, maar er valt nog veel werk te verrichten. Dan is het goed als een nieuwe kapitein fris het roer ter hand neemt, met een eigen team.’


Bert Groenewegen, bestuursvoorzitter van PCM Uitgevers: ‘Bernard van der Heijden is al 16 jaar actief tussen de inkt, drukpersen en uitgevers. Sinds ’93 bij Roto Smeets de Boer, vervolgens als directeur van de Wegener Grafische Groep in Apeldoorn en vanaf 2003 als uitgever van regionale dagbladen. Hij heeft in meer dan uitdagende omstandigheden grote stappen gezet om toekomst te bieden aan de dagbladjournalistiek in de Randstad. Dat heeft geresulteerd in het tweede landelijke dagblad van Nederland, een nieuw leven voor zeven regionale dagbladen en een van de populairste nieuwssites. Op die basis kan De Persgroep nu verder bouwen in Nederland.’

Bekijk meer van

Tip de redactie

Logo Publeaks Wil je Villamedia tippen, maar is dat te gevoelig voor een gewone mail? Villamedia is aangesloten bij Publeaks, het platform waarmee je veilig en volledig anoniem materiaal met de redactie kunt delen: publeaks.nl/villamedia

Praat mee

2 reacties

hans, 7 juli 2009, 20:20

Frits Campagne en Eric van Gruijthuijsen wisten op een knappe manier vanaf 2003 met het Parool een doorstart te maken, terwijl de PcM baas van toen (C.Smaling) alleen maar dacht aan opheffing. Met steun met de Belgen en vooral ook steun van de moeder van het Parool (Milly van Stiphout) gingen zij weg bij PcM en na een pijnlijke reorganisatie bleek in Groot Amsterdam een toekomst mogelijk voor de krant met veel geschiedenis achter zich en veel geschiedenis voor zich. Nu PcM een filiaal wordt van dezelfde Belgen van toen, krijgt in elk geval Frits Campagne de kans nog eens een doorstart mogelijk te maken. Van het PcM vanaf 1996 (toen Amsterdam en Rotterdam samen gingen) is al veel afgegaan en blijft in feite dus na een omzwerving het AD vanuit Rotterdam over… Het is goed om bij verder bouwen ook de feitelijke geschiedenis te blijven kennen..

Ricardo, 7 juli 2009, 21:11

Wat een klap voor Het Parool. Eerst van Gruijthuisen en nu Campagne weg. Gezien de vervanging van de hoofdredaktie, een teken dat het toch niet helemaal lekker zit bij Het Parool? Ik moet zeggen dat ik nog geen verbetering zie. Vooral de PS en de nietszeggende PS van de Week storen mij mateloos. Wat een onnodige (vaak commerciele onzin) Ook rubrieken als schuim hebben niets in deze krant te zoeken. Ik vrees dat Van Beukering geen vat op de krant heeft en dat Het Parool een beetje afzakt. Ook de advertenties worden steeds meer kiloknallers. Is dit een teken dat Campagne het langzaam zinkde schip gaat verlaten. Gelukkig laat de oplage nog een ander beeld zien. Laten we hopen dat ze bij Het Parool tijdig tot inkeer komen en dat ze deze unieke personen kunnen vervangen. Amsterdam kan toch niet zonder Het Parool!

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Uitgever

Dolf Rogmans

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Factuurgegevens

Villamedia Uitgeverij BV
Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Chris Helt, hoofdredacteur

Marjolein Slats, adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab, redacteur

Lars Pasveer, redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven, redacteur

Rutger de Quay, redacteur

Nick Kivits, redacteur

Sales

Sofia van Wijk

Emiel Smit

Teddy van der Laan

Webbeheer

Marc Willemsen

Vacatures & advertenties

vacatures@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.