BDUmedia start met online abonnementsvorm
Uitgeverij BDUmedia is vorige week begonnen met een nieuw abonnementsmodel voor ‘premium content’. De website van het huis-aan-huisblad Ede Stad had de primeur binnen de uitgeverij. Voor een vast bedrag per maand krijgen lezers toegag tot exclusieve artikelen, video’s, cartoons en fotoreportages.
Volgens BDUmedia hebben lezers behoefte aan meer informatie en artikelen over wat er speelt in hun regio. Daarnaast wil de uitgeverij ook journalistieke verdieping bieden. Om dat mogelijk te maken wordt de redactie van Ede Stad uitgebreid. Een premium-abonnement gaat 1 euro per week kosten, bij het afsluiten van een jaarabonnement. “In tegenstelling tot wat wat sommige mensen denken, is nieuws niet gratis”, schrijft EdeStad.nl. “Het is al lang niet meer zo dat de kosten van journalistiek werk volledig worden gedekt door advertentie-inkomsten. Dankzij de bijdragen van abonnees kunnen journalisten hun werk blijven doen.”
De komende maanden gaan meerdere titels van BDUmedia de voor de uitgeverij nieuwe abonnementsvorm uitrollen, meldt BDUmedia. De overgang moet medio 2020 afgerond zijn.
Praat mee