Amerikaanse keten haalt ‘vrouwonvriendelijk’ Cosmopolitan uit zicht
Even snel de laatste editie van Cosmopolitan oppikken bij de kassa is er bij de Amerikaanse keten Walmart niet meer bij. De titel verdwijnt onder druk van het National Center on Sexual Exploitation (NCSE) in het gewone tijdschriftenschap, waar het veel minder in de kijker ligt. De activistengroep vindt Cosmopolitan vrouwonvriendelijk, omdat de covers in de ogen van NCSE vaak pikant zijn.
Dat melden diverse Amerikaanse media, waaronder USA Today en The New York Times. Volgens NCSE-directeur Dawn Hawkins brengt Cosmopolitan dezelfde boodschap rond vrouwelijke seksualiteit als Playboy.
In de Verenigde Staten plaatsen supermarkten een deel van hun tijdschriften in de etalage aan de kassa, om consumenten er tijdens het wachten van te overtuigen een magazine te kopen. Walmart stelt dat het verplaatsen van het magazine puur en alleen een zakelijke beslissing is, maar dat er wel is geluisterd naar de bezorgdheden van NCSE. De wijziging geldt voor alle 5000 vestigingen van Walmart.
Praat mee