AD zet vol in op de app met de kubus

Het AD en de regionale dagbladen, indebuurt.nl, reclamefolder.nl, Qmusic en videobedrijf MyChannels gaan intensief samenwerken. Het bedrijfsonderdeel van DPG Media gaat ADR & Q heten en komt onder leiding van één management. Dat management gaat een flinke slinger geven aan de app van het AD.
Nu al zorgen de sites en apps van het AD en de regionale kranten voor 4 miljoen unieke bezoekers per dag. En dat kan nog groeien. ‘Onze app moet uitgroeien tot een omgeving waar bezoekers niet alleen naartoe gaan voor het laatste nieuws. Ze vinden er ontspanning, zoals videoseries, muziek en puzzels en games, maar ook hulp en praktische tips voor hun dagelijkse leven’, aldus Erik van Gruijthuijsen van DPG Media.
De app bestaat uit vier ‘werelden’ die de gebruiker bereikt door naar links of rechts te swipen. Dat geeft het gevoel dat je de zijden van een kubus bekijkt. Aan de huidige kubus van landelijk nieuws, regionaal nieuws, video’s en Topics wordt in elk geval puzzel en games toegevoegd.
Om de bedrijfsonderdelen die de inhoud leveren en de verkoop doen beter te laten samenwerken, komen ze dus in één bedrijfsonderdeel met ook één management. Bernink, algemeen directeur Qmusic, wordt directeur entertainment, Jan van Dun directeur lokale media en Bart Verkade is de zakelijk directeur.
Erik van Gruijthuijsen, nu nog directeur journalistiek, wordt directeur-uitgever van de combinatie ADR & Q.
Uiteindelijk krijgen de verschillende onderdelen van het bedrijf hebben of krijgen een plek in de kubusapp.
Praat mee