— donderdag 10 juni 2010, 09:02 | 2 reacties, praat mee

Kluwer niet oranjegezind

De eerste wedstrijd van het Nederlands elftal begint op maandag 14 juni, om half twee 's middags. Terwijl simpelweg boodschappen doen een stortvloed aan WK-prullaria oplevert (beessies, vuvuzela-toeters en shirts) en de oranjekoorts in Nederland toeneemt, is er één bedrijf dat daaraan niet aan meedoet. Mediabedrijf Kluwer meldt op intranet koeltjes dat maandagmiddag een reguliere werkdag betreft. Het bedrijf zal geen groot scherm op een centrale plek neerzetten of andere maatregelen treffen. Kluwer-werknemers die de wedstrijd willen volgen "zullen dat elders moeten doen en in overleg met de leidinggevende hiervoor verlofuren moeten opnemen", aldus het managementteam. Wie met een goed gepositioneerde monitor dacht een videostream op internet te kunnen meepikken, heeft het mis. "CTO controleert en analyseert daarom dagelijks het gebruik van video streams. Wanneer het netwerkgebruik opvallend en afwijkend is, worden de gebruikers daarvan vastgesteld en gerapporteerd aan het verantwoordelijke KMT-lid."

Naschrift: Kluwer-woordvoerster Sharon Montsanto stuurde ons op 14 juni - niet verwonderlijk tijdens de wedstrijd - het volgende commentaar:

“Kluwer is een (online) dienstverlener van informatie c.q. content voor professionals in de marktsegmenten: Juridisch, Fiscaal-Financieel, Overheid en Bedrijfsinformatie. Te allen tijde moeten wij onze klanten de juiste performance van onze netwerken/platforms kunnen garanderen, omdat zij producten online afnemen. Wij realiseren ons dat – ook tijdens grote evenementen zoals het WK – anderen van ons afhankelijk zijn.

Het intern Kluwer beleid t.a.v. internetgebruik tijdens werktijd is nu niet anders dan wat er regulier geldt. Kluwer faciliteert het kijken naar de Oranjewedstrijden op de werkvloer niet. Het gaat om individuen die hebben aangeven dat zij de wedstrijd tijdens kantoortijd willen bekijken. Deze kunnen in overleg met hun leidinggevende vrije uren opnemen, dat is niet anders dan het regulier beleid. Wij zijn overigens in deze besluitvorming niet uniek. Een groot deel van dienstverlenend Nederland past hetzelfde beleid toe.”

Bekijk meer van

Praat mee

2 reacties

Faasen, 10 juni 2010, 20:48

Zo. De KGB denkt met u mee.

Sonja, 11 juni 2010, 11:28

Gelukkig hier wel een scherm. De directie vind het ook een goede gelegenheid in het kader van teamspirit bevorderen bij het bedrijf. En er wordt dus wel gewoon gewerkt die dag, alleen tijdens de wedstrijd even niet.

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.