WPG optimistisch na eenmalig dieprood
WPG Uitgevers heeft over 2013 een nettoverlies van 12,2 miljoen euro geleden, maakt het bedrijf bekend bij de presentatie van het jaarverslag. De rode cijfers komen niet als een verrassing, stelt WPG, omdat in het verlies hoge - maar eenmalige - reorganisatiekosten van 10 miljoen euro en diverse afwaarderingen zijn opgenomen. Zonder de reorganisatiekosten zou het bedrijf een operationele winst van 0,8 miljoen euro hebben behaald op een omzet van 160 miljoen euro. Directeur Koen Clement wijst er op dat de uitgeverij inmiddels schuldenvrij is en dat over 2014 "gezonde winstcijfers" worden verwacht. Met de reorganisatie achter zich, is er geld voor nieuwe intitiatieven, zoals de vorming van een business unit WPG Media die nieuwe plannen in de domeinen 'kindermedia', 'mindstyle', 'actief leven' en 'bewegen' gaat ontwikkelen. Die unit zal begin volgend jaar naar de Wibautstraat in Amsterdam verhuizen.