Voedende journalistiek

Het was maar heel even verkrijgbaar. Hét tijdschrift over de kunst van het verhalen vertellen: Verhalende Journalistiek. De eenmalige glossy werd tijdens De geheimen van de Top conferentie in april uitgedeeld.
In Verhalende Journalistiek gaat het over ‘voedende’ teksten. Het soort waarvan je als lezer verzadigd raakt. ‘Verhalen helpen ons verplaatsen in een ander, versterken sociale gevoelens en vergroten onze empathie’, aldus Asha ten Broeke in de tekst ‘Verhalen zijn onmisbaar’. Hoofdredacteur Paulien Bakker heeft een duidelijke mening over de functie van de journalist. ‘Journalisten moeten in de veranderende – en voor vele mensen beangstigend – groter wordende wereld verhalen zoeken die mensenlevens betekenis geven’. In het magazine onder meer een verhaal over de zoektocht van Anne Martens naar een Afrikaans meisje en een boeiend fotoverhaal van documentaire fotograaf Anaïs López. Nieuwsgierig? Houd de website van INJN (Initiatief Narratieve Journalistiek Nederland) goed in de gaten, binnenkort is hier de online versie van het blad beschikbaar.
Verhalende Journalistiek is een uitgave van INJN: www.verhalendejournalistiek.nl
Praat mee