VK magazine heeft nu wel advertenties
Volkskrant magazine trekt veel meer adverteerders aan. Het aantal advertenties in het blad is vooral na februari 2011 ‘omhoog geschoten’, aldus magazine-chef José Rozenbroek. In het meest recente nummer staan 16 pagina's advertenties, tegen geen enkele betaalde pagina sommige nummers vorig jaar. Vorig jaar mei probeerde de redactie nog met nepadvertenties de aandacht van adverteerders te trekken. De creatieve wereld was enthousiast, maar interesse voor adverteren bleef uit. ‘Adverteerders vonden het onduidelijk wat nou precies de doelgroep van het magazine was’, vertelt Rozenbroek.
In het najaar van 2010 was er verbetering zichtbaar, maar begin 2011 begon de populariteit van Volkskrant magazine pas echt toe te nemen.
Door de overgang van PCM naar de Persgroep is met name de sales-afdeling gereorganiseerd. Ook zou de verbetering van de economie een oorzaak zijn van de bloeiperiode van het magazine. Een enthousiaste Rozenbroek: ‘We zitten nu boven target’.
Praat mee