— vrijdag 31 juli 2015, 16:54 | 0 reacties, praat mee

Versimpeling klachtprocedure Raad voor de Journalistiek

Hans Laroes, voorzitter van de Raad voor de Journalistiek

De Raad voor de Journalistiek versimpelt de termijnen in zijn klachtprocedure. Sinds de invoering van de nieuwe werkwijze van de Raad in het najaar van 2013 moest een klager zijn bezwaren eerst voorleggen aan het betrokken medium, welke een maximale termijn van drie maanden had om de klacht af te handelen. Dit wordt verkort naar één maand. De klager moest vervolgens goed in de gaten houden wanneer de klacht door het medium was afgehandeld, in verband met de termijn waarbinnen de klager zich tot de Raad kon wenden. Deze was afhankelijk van de reactie van het medium. Voortaan kan een klager zijn klacht bij de Raad indienen uiterlijk binnen zes maanden na het plaatsvinden van de situatie waarover de klacht gaat, ongeacht de reactie van het medium. De nieuwe klachtenprocedure gaat per 1 augustus in. Meer bij de Raad voor de Journalistiek

Bekijk meer van

Raad voor de Journalistiek

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.