Vernieuwde online platform Adformatie gelanceerd

Vakblad Adformatie heeft zijn website vernieuwd. Met ingang van vrijdag 6 april staat het vernieuwde online platform online. Het nieuwe Adformatie richt zich op marketing, media, creatie en communicatie, meldt de redactie. “Door technologie en digitalisering is het vak ingrijpend veranderd en zijn de grenzen tussen de vakgebieden vervaagd.”
Begin februari werd al duidelijk dat Adformatie op de schop zou gaan. Uitgeverij Adfo Groep bevestigde destijds tegenover Villamedia dat het zou gaan stoppen met de printtitels Tijdschrift voor Marketing en Communicatie. Deze moesten opgaan in Adformatie, dat daarmee een lijvig maandblad zou gaan maken én een nieuw online platform zou opzetten.
“Er staat een nieuwe generatie merkbouwers en gedragsbeïnvloeders op: digitaal en data-driven, met oog voor creativiteit en talent”, aldus content director Susanne van Nierop. “De toenemende complexiteit binnen het vak vraagt om een onafhankelijk journalistiek platform waar redactionele content samenkomt met visies en kennis van voorlopers uit het vak en de wetenschap.”
Praat mee