TMG-topman Swartjes wil af van STER
Opnieuw roept de bestuursvoorzitter van Telegraaf Media Groep Ad Swartjes op tot het afschaffen van de STER. Hij deed zijn oproep tijdens de nieuwjaarstoespraak van de uitgeverij. Met publiek geld begeven de omroepen zich snel richting het terrein waar de toekomst van commerciële uitgeverijen ligt: internet. De STER en Publieke Omroepen mogen in de digitale wereld - met almaar stijgende budgetten en zonder solide businessplannen - van de overheid dus concurreren met commerciële uitgeverijen op het gebied van consumententijd en adverteerdersgeld." In 2008 riep Swartjes ook al op tot het afschaffen van de STER in verband met marktverstoring. Meer bij Emerce
Praat mee
1 reactie
Janneman, 11 januari 2010, 10:29
Prima idee! Zo oud als Methusalem, dat dan wel, maar waarom inderdaad geen PO volgens het Britse model. Staatsomroep met creatieve vrijheid zonder reclame. Die gelden zullen deels doorstromen naar de commerciele zenders, maar voor een belangrijk deel ook naar de kranten en tijdschriften. Want laten we eerlijk zijn; die moeten wel blijven bestaan.