TMG blijft in de rode cijfers
De Telegraaf Media Groep (TMG) heeft vorig jaar een nettoverlies van 15,1 miljoen euro geleden. Door groei bij digitale activiteiten en opbrengsten uit overnames is de omzet gelijk gebleven aan die van 2011, maar de opbrengsten daalden vergeleken met het jaar ervoor met 36 miljoen euro. Reorganisaties, afschrijvingen en andere kostenbesparingen zoals gedeelde bezorging waren volgens TMG onvoldoende om tegenwicht te bieden in de sterk verslechterde printmarkt. De uitgever zal daarom vasthouden aan de ingezette strategie, die is gericht op groei in online en transformatie naar een crossmediaal bedrijf.
Topman Herman van Campenhout: “Gedurende het afgelopen jaar tekende zich een significant slechtere markt af. Vooral onze grootste markt, de markt voor printmedia, is verder verslechterd. Wij hebben maatregelen genomen die de positie van ons kernbedrijf verstevigen.”
“Dit zal ons helpen om als een beter en steviger bedrijf uit de storm te komen, die in het medialandschap woedt.”
De overname van sociale netwerksite Hyves is een kostbare miskleun gebleken: TMG schreef vorig jaar maar liefst 36,5 miljoen euro af op Hyves. Verder schreef TMG 5 miljoen euro af op onroerend goed. Meer bij TMG
Praat mee