— vrijdag 10 maart 2017, 14:09 | 0 reacties, praat mee

The Economist probeert live audio op Facebook

Facebook biedt de mogelijkheid voor mediabedrijven om live audio uit te zenden.The Economist heeft sinds januari zes keer gebruikgemaakt van deze functie.

De functie is nog vrij onbekend bij het grote publiek blijkt uit de luistercijfers. Gemiddeld luisteren slechts een paar honderd mensen naar de uitzendingen van The Economist. De uitzendingen gaan vooral over economische aspecten, zoals Amerikaanse werkgelegenheid en of belasting op robots werknemers helpt. De laatste uitzending ging over de invloed van technologie. Nadien zijn de afleveringen terug te luisteren op hun Facebookpagina.

Archer Hill, een sociale media journalist van The Economist, ziet vooral veel pluspunten in de relatief nieuwe functie. Het kost volgens hem minder bandbreedte dan bijvoorbeeld het streamen van een video via Facebook en is dus ideaal voor landen met een slechtere internetverbinding. Hij benadrukt wel dat live audio nog in een experimentele fase bevindt. Hoe ze de ‘radio-uitzending’ verder gaan invullen en met hoeveel journalisten is nog toekomstmuziek.

 

Praat mee

Colofon

Villamedia is een uitgave van Villamedia Uitgeverij BV

Postadres

Villamedia Uitgeverij BV
Postbus 75997
1070 AZ Amsterdam

Bezoekadres

Johannes Vermeerstraat 22
1071 DR Amsterdam

Contact

redactie@villamedia.nl

Redactie (tips?)

Dolf Rogmans
Hoofdredacteur

Marjolein Slats
Adjunct-hoofdredacteur

Linda Nab
Redacteur

Lars Pasveer
Redacteur

Trudy Brandenburg-Van de Ven
Redacteur

Anneke de Bruin
Vormgever

Marc Willemsen
Webontwikkelaar

Vacatures & advertenties

redactie@villamedia.nl

Bereik

Villamedia trekt maandelijks gemiddeld 120.000 unieke bezoekers. De bezoekers genereren momenteel zo’n 800.000 pageviews.

Rechten

Villamedia heeft zich ingespannen om alle rechthebbenden van beelden en teksten te achterhalen. Meen je rechten te kunnen doen gelden, dan kun je je bij ons melden.