Ruimte genoeg voor JANtje

Je hoort niet vaak dat een eerder opgeheven magazine een nieuwe kans krijgt, maar bij G+J Media durven ze het aan met JANtje. De spin-off van vrouwenmaandblad JAN verscheen in 2009 voor het laatst; de crisis op de advertentiemarkt gooide roet in het eten. Sinds eind augustus is het kwartaalblad voor moeders met kinderen in de leeftijd van 0 tot 12 jaar oud weer terug in de schappen.
‘Met JAN gaat het, tegen alle trends van de markt in, zo goed’, laat hoofdredacteur Esther Goedegebuure weten. ‘Wij hebben een groeiende oplage en een ijzersterkte positie op de advertentiemarkt. Ook hebben spin-offs als De VakantieJAN en JAN Living inmiddels bewezen dat alles wat we onder de noemer JAN maken met heel veel enthousiasme wordt ontvangen.’
Wat JANtje ook zal helpen is dat er de afgelopen jaren flink is gewied in het aanbod van mama-bladen. Groter Groeien en J/M Ouders werden geschrapt. Een deel van de Mama Media Group ging failliet. Daarbij zit het blad - net als JAN zelf overigens - gewoon goed in elkaar. Prima teksten, goede interviewers, verzorgde fotoreportages. Dus ruimte voor JANtje moet er ongetwijfeld zijn.
Kwartaalblad JANtje is een uitgave van G+J Media en kost €5,95
Praat mee